امپرسیونیسم


امپرسیون یا احساس شخصی کلمه ای بود که منتقدی درباره ی کارهای کلود مونه در نمایشگاه آثارش در پاریس به کار برد که بعدا در تاریخ نقاشی ثبت گردید.ولی مونه این عنوان را نپسندید.اما این عنوان با نقاشی های مونه مطابقت داشت.

از نقاشان دوره ی امپرسیونیسم می توان هنرمندان آگوستد نوار-الگادگا را نام برد.

نقاشان امپرسیونیسم اغلب به احوالات ادمی توجه ای نمی کردند و کمتر جویای معنی و فلسفه و نتیجه ی اخلاقی بودند آن ها ثبت و ضبط جلوه ها و نمودهای ((آنی))مناظر طبیعی را میخواستند.ودر دست انها ((رنگ))به جلوه و درخشش عالی خود میرسید.



در شیوه ی امپرسیونیسم ((فرم))فدای ترسیم نور و بازی های آن میشود.نقاشان امپرسیونیسم با مشاهده ی هر منظره ای اثر آنی را که در مشاهده ی منظره در چشم نقش میبندد بر روی پرده می آورند.

در چنین شرایطی حدود اشیا معلوم نیست .اساس شیوه ی امپرسیونیسم را در نکات زیر خلاصه میکنیم:

1-ترک کردن آتلیه و نقاشی کردن در فضای آزاد

2-توجه به تاثیر تغییرات نور در ساعات مختلف

3-تاثیر جو در رنگ ها و توجه به رنگ های طبیعت در فواصل مختلف

4-انعکاس رنگ های اشیای مختلف در یکدیگر و تاثیر رنگ های پیرامونی

5-در کنار هم قرار گرفتن رنگ های مکمل به منظور شادابی و درخشندگی بیشتر رنگ ها

6-ترکیب نکردن رنگها در یکدیگر و به کار بردن رنگ های خالص و ناب


-دختر مونه:



-ساحل تروویل (اثر مونه):